Härlig lördag

Har haft en helt underbar sommardag. Fick vakna precis när jag ville, vilket resulterade i att jag gick upp vid halv 10.
Lekte "hemmaspa" en stund och åt en liten och nyttig frukost och kände mig allmänt duktig.
Sen travade jag iväg och hjälpte vännen N. att flytta. Det gick snabbt och smidigt. och jag är fortfarande imponerad att vi fick in allt i ett släp. Det var dock hiskeligt varmt att springa upp och ner i huset (3 trappor och ingen hiss) men det känndes som ett mindre träningspass. Så då var man helt plötsligt duktig igen.
Efter flyttandet var vi hungriga så när flyttlasset gick iväg till Mariestad så hittade jag och S. lite andra vänner att ha roligt med.
Det började med sightseeing på deras nya lägenhet (nej inte alla våra bekanta ska flytta) och sen en tur till maxi för att inhandla godsaker att grilla. Vi ockuperade sedan grillen på gården och åt massor av goda korvar och annat mumsigt.
I väntan på att maten skulle sjunka undan så vi kunde äta glass så lärde jag dem att spela 500 och det verkade vara en hit. Visserligen vann jag men de verkade ha skojsigt. Nu har de travat hem till sitt och jag sitter här mätt och belåten och tycker nog mest att livet är rätt bra. Bara sambon som fattas, men han kommer på måndag så jag överlever nog.

Nu ska jag sova så jag kan gå ut tidigt imorgon och njuta av all solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback