Tvättmaskiner och PMS

GAH!
Min tvättmaskin är sönder!! Det kanske inte är någon katastrof för de flesta men för mig är det besvärligt delux. Jag tycker för det första om att tvätta. Ett kärt bestyr. För närvarande hade jag dessutom lovat att tvätta pojkens jobbebyxor vilket nu är en omöjlighet *morr*
Händelseförloppet lyder som följer:
Jag har kört en maskin tvätt, stänger av och håller på att plocka ur. Då hör jag en ganska hög smäll. Lät som något ramlade i golvet och tittar bakom tvättmaskinen. Ser inget men det luktar konstigt. Kanske är från grannarna tänker jag. Men så luktar jag igen och inser att det luktar bränt från min tvättmaskin. Letar febrilt efter ett journummer någonstans på min hyresvärds hemsida men hittar inget. Andas ett par minuter och ringer sen pappa som säger till mig att slå av säkringen så är allt lugnt. Medan jag pratar med pappa kommer en liten smäll till. Är lite smårädd att hela maskinen ska gå upp i rök men efter det är det lugnt. Eller ja allt är lugnt utom jag.

Jag får en ilskeadrenalinkick och går smått på högvarv. Vet inte riktigt varför jag blir så arg men det är nog mest pessimisten i mig som dyker upp vid denna tiden på månaden och blir allmänt hormonell och irriterad.
Är fortfarande trots en promenad till affären riktigt uppretad på detta. Det hela innebär ju en massa merarbete för mig. Och jag tycker att det jag redan har att göra räcker. Så imorgon måste jag i följande ordning:
  • Leta reda på rätt kvartersvärd
  • Fråga om de kan hjälpa mig med tvättmaskinen eller om jag måste lösa det själv eftersom det är vår egen maskin
  • Ta reda på vart vi egentligen ska tvätta eftersom jag nu behöver använda tvättstugan i huset vilket jag aldrig gjort.
  • Och dessutom se till att jag kommer in i nämda tvättstuga då ett par av våra tidigare grannar (det byter folk ca varje 1,5 år i den lägenheten) inte kom in i tvättstugan med sina vanliga nycklar
Ska försöka lugna ner mig nu en stund innan jag går och försöker sova. Jag blir ju dessutom irriterad på mig själv eftersom jag blir så upprörd och ju mer som går fel på en gång ju argare blir jag. Och när man är arg så går det inte att sova.
Får ta lite djupa andetag och tänka positiva tankar... hur nu det ska gå...*morr*

Kommentarer
Postat av: Stina

Dumt när allt sånt som gör en arg händer samtidigt. Eller kan det vara så att man är arg så skapar man dumhet? *filosofera*...näe gudomlliga varelser skapar inte dumhet så den teorin föll
=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback