o locket ska läggas på brunnen...

Hela dagen har varit ett virrvarr av sysslor och ärenden. Jag hann med att avverka ett antal scheman och ändringar på jobbet innan det var dags att smita vid lunch.
Jag fick mitt hår ompysslat och ett par gratisprover som plåster på såren för att min tid blev lite kort och jag inte fick håret fönat lika snyggt som sist. Tackar tackar säger man då.
Knaprade lunch med sambon och gjorde sedan mina ärenden på stan. Alla julklappar inhandlade även om inspirationen tröt mot slutet. Eventuellt får jag kompletteringshandla åt mormor och morfar i mellandagarna. Jag träffar dem ju inte förrns till nyår.
Det var trots allt ganska lugnt på stan. Det gick att ta sig fram utan att slåss och jag var klar innan 16. Ganska bra jobbat för att vara jag. Men om man har en plan så är det alltid lite lättare.

Kvällen har betats av i rasande takt och inte mycket nyttigt blev uträttat. Jag har promenerat hunden och diskat och börjat leta fram kläder ur garderoben. Vi har också hunnit tanka bilen och lämna julklapp till våra vänner.

Nu har jag bara kvar att packa väskan och att komma i säng. Imorgon bär det av söder ut med depåstopp i skogen hos sambons morfar. Det är alltid trevligt. Man får kaffe och kommer ur bilen och så blir vovven så glad.

Och så ska jag inte glömma att ta ut alla sopor, att packa alla julklappar eller att ta med bilmusik och....

Listan är lång och det är bäst att börja beta av.

God Jul på er!
och sov gott

*julpoff*

Kommentarer
Postat av: Mie

God, lugn, skön och lyxig jul önskar jag dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback