slappa söndag

Jättetrevligt fest igår. D & E hade som vanligt överträffat sig själva och bjöd på massor av gott. Den där chokladpajen är inte att leka med. Har en vag känsla av att det dyker upp bilder på den hos fröken Maian på facebook. Min kamera hade parkerat hemma.

Jag traskade hem till min promenadsugna hund straxt efter 12. Det var kanppt han kom ihåg att skälla när jag kom, han studsade mest :). Han var också extra ledsen när jag gick tidigare på kvällen. Han plockade fram sin tofs och ville leka och sen satt han och tittade på mig med riktigt ledsna hundögon när jag stängde dörren trots att han hade fått ett tuggben. otroligt nog hade han inte ätit upp varken tuggbenet eller kvällsmaten när jag kom hem så han kastade i sig allt när vi kom tillbaka från vår sena kvällspromenad. Men sedan sov han så nöjd bredvid matte i sängen.

Sambon kom hem från sin övning tidigt imorse och nu ligger han i soffan och hunden i fotöljen med varsin filt. Och jag har hela lägenheten för mig själv!

Egentligen funderade jag på att ta en tur till på stan eftersom gårdagens tur inte innebar några gardinköp. Jag gav upp efter 2 minuter på hem & hobby. Kön ringlade sig genom halva butiken. Men det fanns nog ett antal gardiner jag vill titta närmare på. Och jag beslutade mig för att gardinkappan på hemtex är för dyr. Hem & Hobby ftw!

I dagens kalender står, diska, julpynta, handla mat och tvätta. och så lite age of empires tror jag bestämt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback