husdjur=lägre blodtryck?

yeah right.
Mitt tålamod är inte på topp. Min sambo är inte hemma och min hund gör mig absolut galen.

1.Innan jag gick till friskis gjorde jag smörgåsar. Jag lämnade smörkniv och osthyvel på bordet, som jag alltid gör. Gick in i badrummet och byte tröja och hör ett mystiskt ljud som av tassar på kakelklätt soffbord. Jag störtar ut och mycket riktigt. Vovven har fått tag på smörkniven som inte längre är en smörkniv utan en stump och en massa flisor.

2. Kvällspromenad i god tid. Innan det är för mörkt och inga människor alls ute. Gick en runda vi inte gått på länge. Bra tänkte jag. Men nähä då. Vad hittar min lilla hund? Jo ett fågelkadaver i en buske. Jag hinner ju inte reagera. Klart att han måste få nosa och oftast så är det ju ingenting. Så jag fick spendera säkert 5 minuter med att slåss med vovvens käkar för att få honom att släppa. Jag tror inte jag lyckades helt dock. Han vägrade helt enkelt släppa.

3. Jag satte mig i framför datorn mellan 2 program på TV och skulle kolla mailen. Jag tycker jag hör ett prasslande som inte riktigt är normalt. Då har vovven helt plötsligt kommit på att papperskorgen i badrummet är jätterolig att leka med. Han har rivit ut allt på golvet och mumsar förnöjt på en bomullstuss.

Allt detta under loppet av 4 timmar. Jag har sagt att jag inte har en valp va? Han är 5 år och har faktiskt inte betett sig så här förut. Det började för någon vecka sedan när han tuggade i sig sambons Mcdonaldsskräp. Som tur är har vi veterinärtid om 1,5 vecka. Jag ska be dem att de kollar honom. Man skulle ju kunna tro att han har fått valpsjuka eller nåt.

Händer det nåt mer idag blir jag knäpp.
natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback