det artar sig

Missade ju att ge er mitt skjutresultat i onsdags. Tror det mest var för att jag varit så trött i veckan.

I onsdags gick det inte heller så särskilt bra. jag var okoncentrerad och hade inget som helst fokus. Samtliga resultat utom ett var under 40. Det tokiga var att det som var över 40 var snubblande nära den där 46:an som jag så innerligt behöver. En 45 med 3 tior 1 åtta och 1 sjua. Helt makalöst. Och efter den var det bara sämre igen. och jag tyckte inte att jag gjorde något annorllunda. Men bevisligen var det nåt som var fel.

Men ändå dagens resultat: 45

Idag var jag så ute på grönt kort utbildning. Inte bara golf som kräver detta alltså. Har suttit och lyssnat på herr P som pratat om vapen och andra trevligheter i ett par timmar och sen pangat lite med både den vanliga .22 .357 och 9:an. de två sistnämda är för de oinvigda alltså de lite större pistolerna. .357 är en revolver och 9:an ett tjänstevapen.
Mitt .22 skytte var jämnare idag. Stannade stadigt kring 41. Sköt sedan med grövre kaliber. Tycker att för en ovan är inte 33 som resultat fy skam med revolvern.
Vi avslutade med ett par "snabbserier" där man alltså har kortare tid på sig att få iväg alla skott som dessutom ska sitta vara 6 eller bättre. Jag lyckades efter ett klickande skott klämma iväg 2 godkända snabbserier i guld. Yay! Man ska ha 3 st och det har jag nu. Nu är det bara två vanliga 46:or jag ska ha så blir det egen pistol. Ska vi säga till årskiftet kanske? :)

Dagens resultat: 2 godkända snabbserier Guld !

Det artar sig :) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback