Gahh! det hände igen!

Jag tror det är farligt att vara för artig mot folk. Den smått påflugne afrikanen från igår kom ju givetvis förbi på jobbet idag och frågade en massa. Som ifall jag ville ta ut honom på fest, om jag var gift etc. Fast när jag sa att jag var förlovad så taggade han ner lite. SKÖNT!

Jag har svårt att handskas med människor som kommer från en annan kulturell kontext. Jag är så "väluppfostrad" så jag kan ju inte vara otrevlig och säga att "dra åt ***". Det är ju svårt att formulera ett artigt: "Tack för uppmärksamheten men jag vill inte ha den".

Vi får väl se om han vågar sig förbi några fler gånger.
Tacka vet jag indierna, de är så brittiskt artiga så de har lite mer koll på läget.

Nu blir det fredagslata av här. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback