hemresa och högskoleprov

Jodå.
Vi åkte hem till mamma i helgen. Åt en massa mat. Träffade lite släktingar, åkte till Ikea, försökte köpa bil, blev bortskämda av mormor och morfar med mer mat. På det hela taget en bra resa.

På tal om mormorar förresten. Min är inte lite tossig. Jag har ju plockat ut en examen, en sån där liten högskoleexamen bara så jag tycker inte det är så mycket. Men jag hade angett bara för skojs skull att det skulle stå i tidningen hemma. Jag har inte sagt det till dem för att de tjatar så jämt. ("nu måste du ta examen". du vet att du måste försöka bli färdig med studierna") suck. Hur mycket sånt tror ni att man orkar höra?
Var var jag nu... jo mormor.
Jo det har inte stått i tidningen än för då vet jag att de hade hört av sig. Så igår morse knallade jag ner och skulle äta frukost innan mamma skulle till jobbet och när jag bläddrade in på familjesidorna så var det med :). Så jag pikade mamma lite för att hon läste tidningen dåligt för hon hade inte sett det. Så hon blev nog lite paff.

Sedan när vi skulle äta lunch hos mormor och morfar så tyckte mormor att jag skulle sitta på morfars plats. Den är längst in i hörnet i deras lilla kök så jag tänkte inte mer på det, det är ju lättare för mig som inte är så stelbent att krångla mig in dit. När jag efter en stund lyfter på servetten så ligger där ett kuvert med "en liten slant" som mormor säger. Det är ju bara det att det inte är småslantar direkt utan två ganska stora pengar. Tossigt säger jag.
Men det var nog tur att vi var hemma. Annars hade hon väl skickat dem i ett vanligt kuvert på posten som hon brukar göra ;).

Så nu känner jag mig lite bortskämd. Det är skönt att veta att de uppskattar det man har gjort även om det inte är så mycket.

Idag var det tillbaka till jobbet igen. Det är ett litet dödläge denna veckan. Alla registreringar är insorterade (åtminstone var de det när jag gick hem) och alla efteranmälningar behandlade.
Så jag har ägnat förmiddagen åt att sortera lite högskoleprov. De kan vara bra att ha när man vill öva sig. Vi hade en massa prov i vår hylla märkte jag. Det kändes bra att ha lite koll på vilka prov vi har ifall någon frågar.  Men det tog ju sin lilla tid att sortera. Om jag drömmer mardrömmar om dansande högskoleprovspapper som jagar mig är jag inte förvånad.

Det skulle kunna bli eleka hemsidor och läskig htmlkod också., ja i mardrömmen alltså. Ska gå till skolan om en timme och försöka programmera hemsida. Vi får väl se hur det går.

Nu ska jag försöka få min dator att spela upp min dvd. suck
poff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback