här går det undan

De senaste dagarna har det varit full fart, bokstavligt talat.

Igår var det lite långsamt på jobbet. Det kommer inte så mycket ärenden på telefon och det har varit dött i posten de senaste dagarna så just nu väntar jag mest på svar så att jag kan göra klart de stora jobben innan jag påbörjar de små. Sen bråkade jag halva dagen med ett av våra elaka system som skrev ut två listor rätt men den tredje listan formaterades annorlunda och felaktigt och det var störtomöjligt att lista ut vilken inställning som skulle få det att funka.
Fröken C inledde övertalningskampanj på eftermiddagsfikat för att jag skulle följa med henne och grabbarna och spela innebandy. Eftersom jag är dålig på att säga emot samt faktiskt tycker om innebandy så blev det att jag smet hem lite tidigare från jobbet. Jag tror inte någon led akut brist på schemaläggare efter 16 en fredag ;)

Vinkade av sambon innan vi åkte iväg. Han bara övar och övar hela tiden, vilket i och för sig innebär att jag får massor av motion av alla promenader jag måste ta med hunden. Men det är lite ensamt efter ett tag.

Det spelades alltså innebandy. Jag och fröken C och 4 grabbar. Det var roligt vill jag lova men det straffar sig. Vi började med att gå ut alldeles för hårt. Jag fällde C och sprang sedan alldeles för mycket mot vad kroppen tålde. Hade blodsmakt i munnen och såg ut som en tomat. Helt knallröd verkligen. Idag rosslar halsen. Tror det är nåt fel som är trasigt.

Sen blev det ju ett antal bollmärken lite här och var på benen. Men det är smällar man får ta. Smällar som man däremot borde undvika är att trampa hiskeligt snett på en redan småtrasig fot med alldeles för mycket vikt bakom. Jag trodde ett par sekunder att jag skule få kliva av på en gång men det tog sig. Jag och min högra fotled är inte kompisar. Idag märkte jag dessutom att följdeffekten av detta även var att jag sträckt flera muskler i benet. Aj!

När jag kom hem var jag så trött och yr så det blev inte mycket gjort. Fick ont i huvudet trots att jag satt i mig massa vatten både före, under och efter träningen. Och när jag skulle försöka äta kvällsmat så mådde jag nästan migränilla. Så det fick bli sängen med blöt handduk på pannan. Det är således farligt att träna ;)

Imorse var det stelt värre. Höger ben släpades fram den första timmen för att sedan övergå i ett stilla haltande :). Magen och ryggen har också tagit stryk av alla ovana rörelser. Den här träningsvärken kommer sitta i ett tag. När jag kom till jobbet imorse tyckte kollegorna att jag såg trött ut. Kan undra varför :)

Och idag har det alltså jobbats. Högskoleprov hela dagen. Jag lyckades faktiskt släpa mig till norrhallen igår och köpa ny korsordstidning så jag hade något att sysselsätta mig med. Vi lunchade tillsammans på Thai thai och det gjorde nog susen för min mage så nu är den pigg igen. Jättegod mat och trevligt sällskap.

Nu är även dagens långpromenad avklarad så nu ska här slappas. Fast jag kanske måste tvätta också. Vi får väl se om det finns något tvättid. Annars tar jag semester ;) Det är ju helt klart dags att sänka tempot i alla fall.

mot soffan
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback