sjuk & scones

Nu är jag sjuk, bara så ni vet. Inte ens jag kunde hålla undan för förkylningsbacillerna, de anföll på bred front när jag var som mest sårbar. Fegisar!

Sitter här och snörvlar med svullet huvud. Jag har tagit det väldigt lugnt idag om man inte räknar med hundpromenaderna och lagandet av lunch och kvällsmat. Det är ju trots allt saker som måste göras. Jag har ju inte direkt råd att hyra någon som gör det åt mig, vilket är synd för just nu hade det suttit fint.

Fick spontanbesök av herrskapet disse och elli som var i krokarna. Mycket trevligt med ett avbrott från min annars ganska ensamma lördag. Vi pratar alltid om så intressanta saker. Det blir så meningsfullt på något vis.

Det snurrar runt lite mycket planer i mitt huvud och det är lite rörigt just nu. Försöker ta en dag i taget. Imorgon är det söndagsfika som gäller och vi planerar långpromenad plus fika om vädret håller i sig.

Nu ringde min klocka, sconsen är klara. *hungrig*

God afton
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback