dystert

Jag och sambon flydde lägenheten för att avnjuta de sista semesterdagarna med lite sol och kanske bad hos svärföräldrarna. Tyvärr lyser solen mestadels med sin frånvaro och några badkläder packade jag inte ens. Mina monstertendenser lurar bakom varje hörn men nu är det mest det asociala korsordsmonstret som är i farten.

Det blev dessutom ett tungt avslut på semestern. Sambons morfars hus brann ner igår kväll så vi har en huslös morfar här att pyssla om. Vi har inhandlat kläder och skor och lite sådana prylar idag och imorgon bär det av att inspektera resterna. Jag vet inte om jag fixar det. Jag har vägrat att titta på några bilder, de fanns t.o.m. på expressen men även om ingen kom till skada så har jag mycket svårt för bränder. Jag tyckte det var illa nog när lágårn träffades av blixten och brann ner för några år sedan.

Det är sorgligt att förlora minnessaker. Speciellt om det är slarv eller okunnighet som ligger bakom. Trots allt är det olyckor men det är så onödigt. Mina framtida barn kommer givetvis att leka med tändstickor men först ska de kunna hantera en brandsläckare. Så det så. Ytterligare ett bidrag till "mina barn kommer bli så mobbade"-kategorin.

Så nu har jag varit lite dyster och ingen av oss sov särskilt mycket inatt. De första har redan däckat och jag är på väg. De kvarvarande har hittat en film att somna till. Jag ska göra vovven sällskap på övervåningen och plåga mig till sömns med ett svårt kryss :)

ha det gott
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback