God morgon

Idag är en bra morgon. Det är söndag till att börja med. Och det är alltid bra.

Gårdagens stadsrunda med efterföljande pyssel blev mycket lyckad. Det enda jag fick ge upp på var gardiner. Jag kom ju på att jag egentligen inte hade en aning om hur breda fönster vi har. Så jag får nog mäta först.
Jag inhandlade dock ett antal saker som det passar bra att sätta juliga ord framför.. som t.ex. Jul-kaffe, Lusse-te, advents-ljus, tomte-servetter, julklapps-snören, jul-nötter, jul-kort, jul-must, lusse-katter och julgodis-tillbehör :)

När jag kom hem var det bara att pyssla till det så nu har vi en adventsljusstake i ett fönster och en adventssjärna i ett annat. På köksbordet står adventsljusstaken med nyinköpt fina ljus och väntar på att tändas till frukost. Och så ligger det lite juldukar där det fick plats samt hänger en liten julängel i ett fönster. Det bästa av allt är nästan skålen med nötter att knäcka som står på tv-bordet. När jag väl fick dit den så kändes det som om en pusselbit föll på plats. Det är så det _ska_ vara :)

Jag är alltså ganska nöjd hittills. dock skulle jag hemskt gärna ha en gran. Den skulle ju kunna stå på balkongen och lysa. Men jag tror jag får satsa på det nästa år. Prio 1 får nog vara uppackning ett tag till.

Och just nu tror jag banne mig det är dags för frukost

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback