Jul, verkligheten och atomur

Julen var här.. eller ja.. hemma hos mamma i alla fall. Det blev gran trots mammas hot om motsatsen :). Det vart en hög presenter. Det var nästan som om man var 5 år igen med alla paket och papper och snören. Vet inte om jag förtjänat alla fina klappar men jag får hålla tummarna.

Julen förde också med sig en hel radda sovmorgnar då min snälle och mycket morgonpigge far har tagit ut hunden varje morgon. Vilket fick som följd att vovven blev alldeles till sig när vi åkte hem igen.

Och sist men inte minst så blev det nog lite för mycket mat. Guldkornen var mammas bruna bönor, fasters saftiga hembakta vört med russin att doppa och sist men inte minst nykomlingen "pepparkaksbollar" som chokladbollar fast med pepparkakssmak som kusin Emma hittat på nätet(ja receptet alltså). Jag hade kunnat äta hela lådan men höll mig till 4 ;)
Före jul blev jag även tillstucken ett stycke vört av vännen dils. Det var också mycket mumsigt och slukades inom loppet av 24 timmar :)

Tyvärr blev det inte hela tjocka släkten i år då farbror Tomas inte fick gå i trappor efter knäoperation och det blev sedan inte heller något kalas för kusin Sofie då hennes farfar gick bort under helgen. Sorgligt, trist och tråkigt blev man brutalt kastad in i verkligheten. Så var glada julen slut :(

Har nu jobbat i två dagar och vet inte riktigt vad det är jag håller på med. Det löser sig nog för nu är det dags för en ledig vecka till. Jag kommer bli alldeles förslöad och försoffad. Vi ska nu göra som det står i visan "vi ska åka andra hållet, andra hållet, andra hållet".. eller hur det nu var ;). Efter vinterkalla värmland med mellanlandning i ett ovanligt kallt Skövde bär det nu av till kusten där det även där utlovas hiskeliga minusgrader. Bäst att packa mössan till vintriga promenader.

Det nya året är straxt på väg, även om jag läste i tidningen att det är en sekund försenat i år för atomuren inte ska gå fel. Det känns i luften att det är förändring på gång, hoppas jag orkar hänga på tåget och ändra på lite saker jag med.

Nu tillbaka till verkligheten en liten stund. Packa och dona innan avfärd.

Gott nytt mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mie letar guldkanter

Gott nytt på dig! Vi ses snart:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback