Helgsummering

Så var helgen i stort sett avklarad. Har fortfarande inte bestämt mig för om jag är tröttare nu än innan. Sov dåligt imorse. Var rädd att jag skulle försova mig (värda och öppna på friskis imorse) och därför vaknade jag såklart massor av gånger innan det var dags. Men resultatet blev att jag inte alls var sen. Tvärtom var jag i mycket god tid och hann med att sopa golvet vilket den stora högen grus jag fick ihop vittnar om att så inte gjordes igår. Jag var ganska tom i bollen och kom inte ifrån friskis när jag hade hoppats eftersom det tog mig en kvart att lista ut varför kassan inte stämde. Den hiskeliga diffen slutade på 5 kr. Då är man trött.

Sen blev det välbehövlig mumsig middag istället för fika med vännerna. Det blev Thai thai och jordnötssås. Gott. Inte lika mycket prat som vanligt. Både jag och fröken S var alldeles för borta för de annars ganska intressanta diskussioner vi brukar ha på våra söndagsträffar.

Dagen avslutades med årsmöte i skyttet. Det var helt ok möte. Ganska kort och koncist. Hälften av medlemarna dök upp. Det tycker jag är förhållandevis god uppslutning. Så är det knappast i andra föreningar jag varit med i. Vi fick ännu mera mat(läs smörgåstårta) och vi fick priser för året som gått. T.o.m. jag fick pris :) Jag blev 7:a i min klass i Hemortens. Kanske ingen jättemerit med tanke på att jag skjuter i damklass och vi är inte så himla många men i alla fall. Nästa projekt blir en pokalhylla ;). Ska fixa bild på min lilla trofé inom kort.

Lyckades också till min stora förtret bli återvald som revisorssuppleant. Inte för att jag behöver göra något men ändå. Jobbigt ifall det skulle vara något. Som grädde på moset ska jag också justera protokollet. Sicken tur att man är sambo med sekreteraren så att man kan justera innan utskrift. Det sparar papper, tänk så miljövänligt av oss.

Följa med hem fick också den överblivna smörgåstårtan göra. Det är bra för då får både jag och sambon lunch imorgon :). Skönt att slippa ställa sig och laga nu. Däremot måste jag diska för det har jag skjutit på hela helgen.  Imorgon måste det finnas en ren grötgryta. Gröt is the shit :) . Kör numera ännu nyttigare med fiberhavregryn. Har försökt med rågflingor men då äter inte pojken. Han tycker det blir för mycket kaninföda.

Sagt och gjort mot disken

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback