mamma mia vilken hetta

Helgen har fortlöpt väl. Vi traskade upp på berget i stekande hetta, dock mycket väl förberedda och det gjorde upplevelsen riktigt behaglig. Väl uppe så var nästan alla grillplatserna upptagna, den tidiga timman till trots. Vi traskade runt och letade en stund innan vi hittade en brygga att plaska fötterna ifrån. Det blev tyvärr inget badande, bottnen var läskig och bryggan hade ingen stege så det blev bara plaskande. Men om man plaskar riktigt ordentligt så känns det nästan som om man har badat sedan :)

Det blev grillat och kex och kakmumsande och vi var inte hemma förrän frammåt kvällen igen. Då hade nästan alla antagit en lätt rosa ton. Redan igår var jag dock mer brun än rosa, alltså en lyckad dag i solen.

Igår blev det inte så många knop gjorda. cissi släpade ner mig på stan och vi impulshandlade solglasögon. Mina är kanske inga märkesglasögon direkt men de var söta och håller väl kanske till nästa sommar i alla fall.

Vid kvällningen fick vi besök en kort sväng, sånt är trevligt. Fram för mer spontana besök bara för att man var i närheten. Sånt kommer bli mycket lättare när man bor närmare :)

Sedan repeterade jag ytterligare ett semestertips. Biodags igen. Denna vecka avverkades Mamma Mia. Riktigt bra film, den kändes inte alls som en musikal vilket kan vara till tröst för dig som inte gillar musikal som film. Här märktes det liksom inte att det var det ena eller det andra. Storyn var söt och lagom galen. Vill dock höja ett varningens finger angående Pierce Brosnan och sång. Han fixar inte riktigt det men det blir "points for effort". Sedan är det klart att om man inte gillar ABBA alls så kan jag inte rekommendera den. Det finns risk att man utvecklar allergi eller utslag. Gillar du däremot alla slags gamla och nya schlagerdängor så kommer du älska detta.

En sak till med bion som jag inte rekommenderar är salong 2 på Saga. Det var hiskeligt varmt. Jag svettades floder, till skillnad från förra veckan då vi satt i salong 4 eller 5. Där var det svalt och skönt. Ska du se Mamma Mia så gör det antingen någon annan stans än i Skövde eller vänta tills de byter salong.

Nu är det dags för taco-förberedelser.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback