pust, poff, Flash?

Pust! Det är inte bara varmt, det är hett. Och imorgon ska vi göra om förra årets dårskap. Vi tar sommarens varmaste dag och går uppför berget och sätter oss och grillar i stekande solsken. Men i år är jag förberedd. Jag har ett antal flaskor förberedda som ska fyllas med vatten. Badkläder ska plockas fram och en keps är på väg att rotas upp ur gömmorna. Jag har även bättre skor än föregående år. Förhoppningsvis avlider vi inte på kuppen. Jag tänkte även avhålla mig från alkohol denna gång. Jag tror det är en mycket dålig idé.

Detta är alltså inte ett semestertips utan snarare en avrådan. Ge er inte ut på en flera kilometer lång promenad med ett antal procents för stor lutning i stekande sol. I alla fall inte om ni inte är elitidrottare eller försöker bli. Jag är ingetdera utan alltså delirisk och därmed helt självsvådlig ;)

Nu ska jag förbereda mig med ett avsnitt Flash Gordon.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback