Semestertips 3(uppföljning), 4 och 5

Här är jag!

Har genomfört semestertips nr 5. Ta en paus från Internet. Det har var skönt men lite abstinens blev det till slut. Det har kanske inte blivit så mycket vettigt gjort men jag har ju faktiskt betalt för att vila :)

Jag har även genomfört semestertips nr 4. Gör en utflykt med goda vänner till någonstans man inte varit förut. Det är egentligen ellis idé och det var även hon, jag och fröken stina som tuffade iväg till Borås och knalleland i onsdags för lite shopping. Vi hittade inte jättemycket spännande men det var kul att åka någon annan stans. Dagens höjdpunkter enligt mig var färska vanlijmunkar på Danske kungens konditori samt besöket och inköpen på Zizzi, en mycket trevlig dansk butikskedja med kläder för storlek 42 och uppåt. Det var danskt alltså :)

Under min internet paus har jag fortsatt tips nr 3, att skapa ordning. Just nu står kampen i köket och då närmare bestämt köksluckor, kakel och andra öppna ytor som av någon anledning verkar ha invaderats av stekflott och nu också lite bananflugor. Nog för att jag trots alla bevis om motsatsen inte är någon köksfacist i mitt eget hem så tycker jag ändå att jag städar relativt ofta. Köket håller inte med och därför detta korståg.

Idag verkar det som att korståget stå tillbaka lite. Sambon har övertalningskampanj för att jag ska följa med till golfbanan. I värsta fall får jag väl bita i det sura äpplet, kalla det motion och ta med mig mp3-spelare och mitt korsord. Något roligt måste ju jag ha om jag ska traska där i 4 timmar.

Vilket det än blir så måste kaffe intagas för att orka med.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback