rapport från kusten

Det regnar, blåser och en och annan solglimt sveper förbi. Det är med andra ord vanligt midsommarväder. Vi har ännu inte grillat i garaget men det kommer nog ikväll. Svärmor och jag har lusläst senaste Buffé och hennes brittiska Country homes & interiors i jakt på nya goda recept. Igår blev det laxpastasallad till kvällsmat och idag blir det grillad fläskkarré med smaskig potatisoch baconsallad, på färskpotatis såklart. Och sen lite citronpaj med jordgubbar och morotskaka såklart.

Just nu sitter jag mest och päser i soffan med min korsordstidning, sambon med bror är och spelar golf, svärfar har rymt ut i huset någonstans och pysslar, svärmor bakar och hundarna traskar omkring i trädgården(vår vovve i koppel). Vi ska se om vi ska göra några knop senare idag eller imorgon och försöka tvätta bilen. Men just nu är det latande som gäller.

Förresten kan jag meddela att jag nog kommer att åka hit och shoppa i framtiden. Mitt favoritklädmärke tyska Cecil har öppnat en hel butik i gallerian i Falkenberg! Farligt för plånboken men bra för mig :)

Nu blir det nog slutet på filmen som jag inte orkade se igår. Trevligt med inspelningsbara hårddiskar etc. :)

Trevlig helg på er ella

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback