sötsug och Avril

Idag är jag lite irrriterad på mig själv. Idag vann den där läskiga latheten och mitt tv-monster. Det är lite jobbigt när man måste kämpa med sig själv för att få de minsta vardagssysslorna gjorda. Inför morgondagen är mina mål således inte storslagna utan det är de små sakerna som ska göras.

Jag vet inte riktigt vad som föranleder mitt gråa humör och bristen på drivkraft. Funderar på om det kan vara någon form av mat-abstinens. Vi har varit väldigt duktiga ett bra tag nu jag och sambon. Mycket frukt, förhållandevis regelbundna måltider och mycket mindre socker. Jag tror ju att min kropp har gått in i något slags sparläge och förtvivlat försöker få mig att äta något sött. Går runt med ett ständigt sötsug som upptar det mesta av min koncentration för att kväva det. Mitt mantra har blivit samma som det lilla blå loket  "det ska gå".

Nu ska jag göra kvällens sista detalj och sedan ställa om väckarklockan. Experiment ställa klockan tidigare för att komma i tid skall inledas. Sen ska jag bara komma i säng också.

Ska be till vädergudarna om mera sol. Jag behöver det.

tur att jag också har en supersambo som vet precis vad jag behöver. Avril Lavigne - Girlfriend på lagom hög söndagsvolym gör underverk :)

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback