jaga näbbmöss med bössa?

Vill bara utan krusiduller säga att det är så skönt att vara ledig idag. Extra skönt med sovmorgon. Gårdagen blev hiskeligt lång. Ute i skogen från tidig morgon till sen kväll. Visst var det inte alldeles toktrist men långdraget.

Jag har fått mig lite goda tips till livs och träning på att tolka resultat. Jag har gått 7 km, inte en jättelång sträcka men för mig så var det tillräckligt. Speciellt eftersom den gicks klafsande i sankmark. Och så drack jag alldeles för mycket kaffe för att vara jag.

Dagens goda gärning igår förutom att ställa upp för klubben blev att rädda en liten groda som kravlade mitt på stigen från en säker död under ett antal stövlar. VI såg även en näbbmus mitt på skjutfältet som lugnt satt och käkade middag och inte alls var sugen på att flytta sig. Underliga djur. fast det är klart, man brukar ju inte jaga grodor och näbbmöss med bössa kanske ;)

Kom hem straxt efter 19 igår kväll och inte mycket vettigt blev gjort. Ska försöka få lite mer gjort idag så snart vi har kommit igång här.

*poff*

Kommentarer
Postat av: Stina

Sovmorgon rockar, synd att de inte infinner sig oftare dock.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback