rågat mått

Nu är mitt tålamod för en viss företeelse slut. Vet inte om jag har berättat att vår vovve vid ett tillfälle blev biten av en mycket större hund. Det var lite mitt fel men mest den andra ägaren som inte har någon koll på sin ganska stora vovve. Denna ganska lilla dam som ses trava runt med sin stora hund verkar aldrig ha någon styrsel på den och jag har sett henne släppa den lös ett antal gånger i områden där massor av folk rastar sina hundar. Den bet min lille voffs när den var lös och har varit framme vid oss en gång innan det när den varit lös.

Idag när jag i godan ro ska till friskis så hamnar de framför mig. Och hunden får gå lös. Jag tänkte att det struntar väl jag i. Men det är lite svårt när hunden kommer framlufsandes och ska nosa på en. Jag är absolut inte hundrädd men jag litar ju inte på denna eftersom jag vet vad den har gjort. Dessutom tycker jag att vanligt folkvett borde vara att kalla in sin hund när det kommer andra människor och går. Men det är klart ropar man typ "kom då voffsingen lilla" men gäll stämma är det klart att den inte kommer.

När inte min nonchalans av hunden fungerade så vände jag mig om om fräste "NEJ" men mycket stora hårda mörka bokstäver och vips, hunden stannade och tittade förvånat på mig och gick därifrån. Orkade och hann inte stanna och bråka med ägaren men jag hoppas innerligt att de fattar vinken och inte låter den gå lös mera.

Jag vet nog att jag gör en massa fel med min egen hund men jag skulle aldrig drömma om att släppa den lös om jag inte visste att den kom när jag ropade. Tänk om jag hade varit hundrädd och det kommer en stor setter och följer efter mig!

För H*vete ha lite omdöme folk!

Nu ska jag vara glad på friskis en stund till
*poff*

Kommentarer
Postat av: dissiminator

"Vinkar är bara bra om de utförs uppbackad av insatspluton" Gammalt hundägarordspråk.
Eller tänker jag på kidnappningsdraman?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback