Jag har läst en bok!

Jo det är faktiskt sant. Efter säkert ett års eller mer torka på bokfronten så slog jag till och köpte en bok på SF-bokhandeln som lät rolig. Jag har sedan ömsom sträckläst och ömsom bara läst några sidor. Igår kväll tog den helt plötsligt slut. Och den slutade bra. Ungefär som jag trodde fast ganska hysteriskt roligt.

Det bästa av allt var att jag verkligen gillade karaktärerna, språket och sättet den är skriven på. Det var mycket länge sedan jag hittade något som verkligen tilltalade mig och utmanade min uttråkade hjärna. Jag är också positivt överraskad att jag klarade av att läsa den ända till slutet. Jag har ju varit lite rädd för att avsluta saker för att det känns som om de försvinner. Men den här gången gick det bra och jag är nästan lika glad och nöjd som när jag var liten och läste högvis med böcker. Det är som om lusten att läsa mer håller på att smyga sig tillbaka.

Om saker och ting lugnar sig lite efter att vi har flyttat så blir det nog en liten julklapp till mig själv från SF-bokhandeln :). Man får ju inte gå ut för hårt på en gång. Jag vill inte hamna i det boklösa träsket igen.

Nu blir det sängen och fundera på vad nästa bok ska bli.

*poff*


Kommentarer
Postat av: Stina

Kul! grattis :)

Postat av: dils

Vad var det för bok? Själv läser jag just nu om William Gibson (all tomorrow's parties just nu)

2008-11-13 @ 11:49:13
URL: http://dissiminator-fragment.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback