T som i tvätt

Idag är dagen T för tvätt. Det brukar oftast vara tisdagarna men igår var det någon annan som hade knipit tvättiden så jag fick vänta tills idag. Av någon underlig anledning så är det inte alls svårt för mig att tvätta 4 fulla maskiner varje vecka. Jag tycker det är smått imponerande då vi bara är två stycken. Och jag har ingen aning om hur vi gör.
Just nu längtar jag efter min nya lägenhet med min nya tvättmaskin som har inbyggd torktumlare. Då kan jag säga adjöss till jobbiga tvättider och springande till tvättstugan.. tack och lov för det eftersom vi ska bo på fjärde våningen:)
Tyvärr blir det väl ett par rundor till upp innan det är dags att flytta. Jag försöker dock tvätta så mycket obskyra saker som möjligt nu så att jag kan packa undan dem.

Packningen idag går långsamt. Jag ska försöka göra ett ryck efter nästa tvättrond. DVDerna och liknande ligger risigt till idag. En låda med multimedia.. hmm ja det låter bra. Där ska även en annan låda få plats som jag hittade förra helgen. Min låda med gamla blandband. Ah.. nostalgin flödade. Det blev ingen lyssningssession men det kommer. Jag har faktiskt min gamla bergssprängare med kassetdeck kvar. Så 80-tal jag är.. eller så är jag bara sparsam, what ever floats your boat.

Nu ska jag avreagera mig lite på
popcap och sedan dra till tvättstugan

*poff*

Kommentarer
Postat av: Maian

Jag kör två fulla maskiner tvätt i veckan, en ljus och en mörk. Och sen ofta en eller två halvfulla trettiograds-maskiner med. Byter man handdukar varje vecka och sängkläder i alla fall varannan så är det inga problem. Och ni är ju två - du är fullt normal och har inget att oroa dig för enligt diagnos Maia! =)

2008-11-05 @ 22:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback