både det ena och det andra

Och så försvann en vecka till bara sådär. Det har varit lite blandat.

Förra måndagen blev det ingen tacos och som om eländet inte hade någon ände så bestämde de underliga typerna ovanpå att de skulle ha fest till sena natten. En måndag. Jag har således varit lite gnällig resten av veckan eftersom jag inte sovit ordentligt.
Försökte laga mitt dåliga humör på onsdagen med lite träning med My. Jag tror vi lyckades ganska bra. Lite styrketräning direkt efter jobbet var en bra idé.
Torsdagen innebar 3 timmar friskis, inte så jättesugen men det är oftast lugnt och skönt där nere. Och sen har jag ju lite trevliga stammisar så det är rätt bra. Så torsdagen tror jag jämnade ut sig.
När det väl var fredag så höll mitt avgrundshumör på att eskalera till en farlig nivå när pojkarna på jobbet övertalade mig till innebandy. Det var nog bra för jag fick springa av mig lite ilska och idka lite halvmacho tillika elaka kommentarer utan att folk tittade snett på mig. På det hela taget mycket trevligt. Att det dessutom är värsta konditionspasset för mig är bara bonus.

Lördag och söndag har flutit ihop till en dimma, mest för att jag varit konstant trött och mestadels parkerat i en soffa, förutom lite hundpromenader och tävlingen med skytteklubben i söndags. Att gå upp kl 5.45 en söndag rekommenderas inte när man redan är trött.

Något som rekommenderas däremot är att dela ut löneförhöjningar på gråa och trista måndagar. Det höjer humöret till betydligt trevligare nivåer. Den satt inte fel vill jag lova. Särskilt som jag i fredags upptäckte att mina pengar nästan var slut den här månaden. Skönt att veta att det blir lite mer nästa gång.

Nu ska jag leta mig till sängen. Om det går att röra sig trots alla tacosar jag stoppat i mig. *uff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback