mysterierapport

Även idag präglas tillvaron av trötthet, inte bara jag utan alla omkring mig. Alla gäspar, sover dåligt och är trötta. Igår började vi spekulera i om det var fullmåne men det var tydligen en vecka kvar så det var inte lösningen. Något annat lurar i faggorna således.

Andra mysteriet idag var vem som möblerat om på vårt kontor imorse. Städet brukar komma på måndagar så att det var städat imorse var lite otippat. När jag satte mig ner för att logga in på datorn så fick jag lägga huvudet på sned både en och två gånger innan jag kom på var det var. Jag satt inte på min egen stol utan kollegans. Ganska snopet men lätt tillrättat tack och lov. Vi har ju specialstolar allihop som är inställda efter oss så det är ganska lätt att märka när det är fel, speciellt när det är olika färg på dem! Det borde jag ju ha sett först men hur pigg är man egentligen på morgonkvisten. Dock kvarstår mysteriet: Vem har städat vårt kontor när det egentligen inte behövdes och varför i hela friden bytt plats på stolarna? Det händer ju aldrig annars.

Även hemma har vi ett par mysterier som vi skyller på flyttmonstret, några av sambons hobbyprylar är spårlöst borta samt nyckeln till föreningslokalen. Den nyckeln är svårborttappad vill jag lova eftersom den sitter fast i en pärm av storlek A4. Den trodde han dock att han kan ha låst in i sagda lokal men i brist på bevis är det alltså flyttmonstret.

Ett sista mysterium är vem som kreerar all disk som huserar på min diskbänk. Jag hävdar å det bestämdaste att det inte är jag och sambon gör det samma. Det är alltså antingen hunden eller flyttmonstret. Jag ska förhöra den ena lite senare så får vi se. Uteslutningsmetoden is the shit :)

Det var nog allt för veckans mysterierapport.

Nu ska jag rensa lite papper.
*poff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback