ursäkta mig

Att be om förlåt och ursäkt är besvärligt. Dvs att göra det på rikigt. Det barnsliga halvsura "förlåt då" duger inte. Jag övar mig mest på att be om ursäkt istället för undanflykter. Det är ett av mina mål. Att sluta med undanflykter. Tänk vad mycket bättre det faktiskt känns att säga att man inte har gjort det ena eller inte kan följa med på det andra pga en helt ärlig ursäkt istället för en halvlam undanflykt.

Det är faktiskt helt ok att tacka nej till saker bara för att man inte vill. Och självklart även trots att man vill. Att vara vänlig men bestämd är en konst som jag behöver bli bättre på.

Så idag vill jag vänligt be om ursäkt till mina vänner att jag är så frånvarande men jag vill bestämt säga att det beror dels på att flyttångesten bröjar krypa sig närmre och dels på att jag just idag är tokdäckad av kollegans influensabacill.
Jag gillar verkligen inte att behöva ställa in och skjuta på saker, inte ens när det är bortom min kontroll. Men det är också något jag måste lära mig.

Nu ska jag försöka bota det onda i halsen med mera te och sen är det dags att sussa.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback