Läcker..

Ja det läcker i mitt tak. Imorse när jag kom ut i köket och trampade i en våt pöl tittade jag genast på vovven som såg mycket frågande ut. Tittade närmare på pölen, suckade tungt och började torka. Men så fick jag en vattendroppe i huvudet och omvärderade genast mitt beslut. Hunden är oskyldig, taklampan däremot är misstänkt!

Efter 10 minuters sökande efter ett journummer så fick jag en snilleblixt och tittade i mappen med papper över vår nya lägenhet och där fanns ett nummer. Det är ju liksom ingen som jobbar lördag morgon kl 9 på mitt bostadsbolag. Fick ringa en central i Göteborg! Så långt bort tänkte jag, det här kommer ta en evighet. 5 minuter senare ringer jourkillen och säger att han kommer på stört. Det kallar jag service.

Han kom, han tittade och petade på lampan. Sedan gick han upp en våning för att kolla så att ingen ovanpå hade gjort en "nisse". Men icke, inga studenter sovandes i duschen och inga kranar som spolade. Han skruvade således ner lampan i köket som var full med vatten och när han lossade den från taket så såg vi båda snart vad som var fel. Det är fuktskadat under hela lampan. Vart vattnet kom ifrån hade han ingen aning om men han skulle skicka hit hantverkare på måndag och mummlade något om att öppna taket.

Så nu har jag ingen taklampa i köket, en hink på golvet som det droppar i var 5:e minut och ett hästjobb att förbereda tömning av våra köksskåp om de behöver slå upp taket.

Vilken härlig lördag jag ska ha och göra ingenting ;)

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback