Guldet kom hem

Det var väl det jag hade på känn redan i måndags. Det gick nästan att ta på stämningen i Löfbergs lila arena som på håll.
Guldet kom hem till Karlstad igen och det är bara så rätt. Eftersom jag liksom kände detta på mig så infann sig dock inte det hysteriskt sprudlande glädjen utan snarare ett lugnt konstaterande att: Ja, de vann, så det så :)
Jag satt och snyftade lite när Jörgen Jönsson fick höja guldbucklan för absolut sista gången. Att inte få se honom spela igen är trist men man ska ju sluta när man är på topp och högre kommer man ju liksom inte.

Just nu är jag dessutom bra sugen på att skolka från både jobb och resan till kusten och i stället smita hem till Karlstad och torget och bara stå där och jubla i några timmar. Men jag får väl se det på TV eller köra telefonkonferens med lillebror. Jag lyckades inte urskilja honom i klacken idag för de filmade så lite just där han brukar stå.

Nu ska jag sova gott och drömma guldiga drömmar.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback