uttråkad bland virus och bakterier

urk!
Det är nu andra dagen hemma från jobbet och jag vart uttråkad redan igår morse. Mest för att jag då var så utslagen att jag inte orkade göra särdeles mycket. Idag är inte febern lika påtaglig så det kanske kan gå att göra nåt. Det var i alla fall lättare att gå morgonpromenad med vovven idag. Det blåste mindre än igår så jag slapp frysa. Och sen var det ganska härligt vårigt ute men njuta funkar inte riktigt när man har lock i öronen och inte hör fåglarna eller är toksnuvig så att inga dofter tränger igenom. Nu på morgonen luktar det iofs mest avgaser och gröt från äldreboendet men ändå :)

Idag blir det som sagt lite mera fixande, måste beställa mat till vovven för den är på upphällning och jag måste försöka ta tag i disken. Det finns säkert saker som stått där i mer än 2 veckor. Fråga mig inte varför. Jag ska även försöka mig på att vädra i lägenheten trots min sjukdom. Frisk luft ska inte skada. Det är nämligen lite kvalmigt och instängt här inne. Det är bara hunden som tycker det är skönt. Han ligger på golvet och flyttar sig efter solfläckarna :)

Men först av allt ska jag ta en välbehövlig dusch och tvätta bort alla virus och bakterier. Det brukar alltid hjälpa.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback