gnäll..mest

Idag är läget lite småsegt, det var värre igår. Solen har skinit idag, inget regn, ingen som varit omöjlig på jobbet. Har tvärtom fått en massa beröm de senaste dagarna. Det är inte alla som två dagar i rad får mail där det står : du är bäst! Men alla borde få ett sånt! Eller åtminstone ett "bra jobbat" eller bara att det kommer ett "tack" tillbaka. Alla får inte det heller och det är orättvist.
Nu börjar vi om alltså:  Idag är jag glad för jag fått beröm på jobbet. Så, för jag borde vara glad och gotta mig i det. För det är ju välförtjänt.

Gruset på paradgatan är idag att sambon inte verkar få csnpengar så vi blir fattiga i höst och att jag tydligen måste göra klart mitt ex-jobb annars så vill inte den elaka personalavdelningen anställa mig. Lite stress är ju bra för motivationen men detta är för mycket för mig. Jag vet ju att jag inte hinner klart i tid och därför är det ingen idé.
När jag kommer hem är jag trött och behöver vila så att jag orkar göra mitt jobb nästa dag. Är det nåt fel på mig då? För att jag inte orkar gå till biblioteket och sätta mig i 4 timmar till, för att jag har en sambo och en hund som jag prioriterar?

Ibland är man så trött på allt att man bara vill lägga ner.

Nu ska jag frammana tillräckligt med energi för att förbereda morgondagen, gå kvällspromenad och sedan sova.

*poff'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback