julledigt

Idag slipper man således att gå till jobbet, härligt men det hindrade ju inte väckarklockan. Sambon skulle iväg till skolan och vid 10 börjar våra julärenden. Inte en enda julklapp köpt ännu men vi har en elaborerad battle plan för att tackla julhandeln.

Först måste jag ta hand om mig och vovven. Han protesterade surmulet när han inte fick följa med husse och ligger nu motvilligt och tjurar i mitt knä.

Imorgon är det födelsedag och resdag. Jag hoppas på frukost på sängen och sedan håller jag tummarna för att vi kommer iväg tidigt så vi slipper den värsta trafiken och det värsta väglaget. Dessutom ska vi hämta sambons morfar när vi kommit halvvägs, så det blir en liten omväg. Dock tänker jag övertyga herr chaufför om att hålla sig till stora vägar.

Dags att skrida till handling.. i dubbel bemärkelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback