tung start

uss. Sambons lillebror har smittat mig med sin hiskeliga förkylning inklusive feber. Jag är riktigt tung i huvudet. Jag hoppas det går över till på onsdag. Annars kommer stackars kollegan få spel när hon måste ta hand om alla tentor själv.

Sambons bror fyllde år idag så vi har ätit god middag och lite kakor och godis. En av hans kompisar med 4-årig dotter kom över för att lämna present, äta mat och umgås. De blev kvar mest hela dagen. Hon är ett riktigt litet yrväder och mycket pratglad. Jag tror till och med sambon kan gå i god för att hon pratar mer än min bror vilken annars innehar guldbucklan i den kategorin.
Men man ska prata och yra runt i sin egen lilla värld när man är 4. Annars börjar jag tro att det är något fel. Så vi har glatt svarat på frågor och uppmuntrat ideér om kojbyggen och annat. Sambon suckade dock ett flertal gånger och muttrar " och en sån vill du ha?" med mycken uppgivenhet. Det har han dock inte så mycket för när det nog faktiskt är han av oss två som ändå har bäst hand med barn. Även om han aldrig skulle erkänna det ;)

Nu har lugnet dock åter lägrat sig, Hundarna ligger utmattade under bordet och vi andra hostar och snörvlar. Det blir nog tidigt sänggående idag. Annars blir det en riktigt seg dag imorgon.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback