helgrapport

Helgen avlöpte trevligt men alldeles för fort.

I fredags var det sommarpub på boulogner, minst en gång per sommar måste man ju gå dit. Och med trevliga vänner i släptåg och lite bekantingar som också dök upp så var det hela en lyckträff. Jag och my traskade hem lagom efter stängning.

I lördags gjorde jag och sambon lite utflykter, den första gick till affären med gröna skylten på jakt efter vin. Efter en mycket lyckad jakt(dock med en del beslutsångest, det finns alldeles för mycket vin) gav vi oss tillsammans med herr pp ut med vår lilla båt och seglade i blåsten. Fort gick det och lutade gjorde det och lite läskigt var det allt. Men jag vänjer mig nog.
Till kvällen gjorde vi utflykt till bion med naima. Harry Potter stod för dörren. Det var.. tja en Harry Potter film. Jag tror inte att jag hade laddat upp ordentligt eller så blev jag helt enkelt inte lika imponerad som tidigare. Men den var inte dålig på något direkt sätt. Svårt att få grepp om kanske sammanfattar det hela.

Igår spenderade vi dagen med lite handlande och städande inför kvällens middagsbjudning. Disse och Elli var inbjudna på 3-rätters med vin samt bildvisning av fjälltur. Det hela blev mycket trevligt. Ska ladda upp en bild på min dukning när jag hittar sladden till min kamera :)

Idag är det vanlig grå måndag. Jag avundas mamma som åker på läger utan mig. Jag kanske kan åka hem några dagar nästa vecka om jag har tur.
Positivt just nu är att jag redan är hemma. Tog en kort dag för att kunna gå hem till hunden. Nu ska jag kocka mat, åt en riktig fjöslunch idag och sedan kanske det kan bli lite läsning eller så.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback