maintenance

Det är nu bara 24 timmar kvar till avfärd. Har varit nere på stan och klippt mig. Ni som tycker om mitt långa hår kommer att rygga tillbaka med fasa nästa gång ni ser mig ;). Kan dock meddela att det är riktigt skönt att inte ha en massa långa hårstrån som fastnar och klibbar överallt. och framför allt kommer det att bespara både mig och de andra en massa vånda och gnäll på fjället.

Har också inhandlat små reseförpackningar tvål etc. som ska få plats i ryggsäcken. Vid vår provpackning i förmiddags vägde min ryggsäck bara 9 kilo. Dvs det borde få plats mer och det finns mer att plocka i så vi får se ikväll vad invägningen blir.

Spenderade morgonen med att tvätta. Inte så överdrivet roligt att gå upp kl 7 för att tvätta men det var nödvändigt. Så nu finns det rena kläder tills vi kommer tillbaka samt sedan tidigare även en matlåda i frysen eftersom jag ska jobba direkt. Skönt. Allt tajmat och klart in i minsta detalj, lysande!

Nu ska jag rädda nödprovianten som ligger och smälter i min västa, hitta eftermiddagssnacks och sy den sista sömmen på mina byxor. Min stackars föråldrade symaskin har börjat sjunga på sista versen och vägrar mata fram tyg samt äter undertråd så jag får vacker tråckla för hand. Det går inte fort men attans vad snyggt det blir! Dock funderar jag på om det finns fingerborgar för hela händer? mitt ögonmått är inte vad det borde vara :)

*poff*


Kommentarer
Postat av: Maian

...det är ju typiskt att du skriver att du verkar ha gjort något drastiskt med håret, och sen ska du hålla dig undan i många dagar. Nu blir man ju jättenyfis!

2009-07-08 @ 17:34:52
Postat av: Stina

Ha så kul, kom inte bort på fjället!

Postat av: Frida

Oh! En korthårig Maria! Spännande du får gå med på facebookå lägga upp bilder :D

2009-07-12 @ 20:53:56
URL: http://fridasfan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback