dags att operera

Nu är det snart slut på ensamheten. imorgon kommer sambon åter efter veckan i skogen. Dock förväntar jag mig inte att han är så särskilt kontaktbar. i och för sig så börjar ju inte helgen förrän sent imorgon kväll eftersom jag i ett svagt ögonlick lovat bort mig till friskis. Dessutom ska jag dit på lördag med.. Men sedan ska jag ha ett halvårs välförtjänt ledigt från mitt engagemang.

istället för detta ska ju operation skriva examensarbete inledas. Jag hade tänkt inleda idag efter jobbet men dessa planer grusades då vårt bibliotek bestämt sig för att ha sommartider och stänga kl. 16!!! hur i hela friden ska någon som läser en sommarkurs ens hinna in på biblan. Nu måste jag ju ta av min lunch för att gå dit så jag har åtminstone någon bok att läsa i helgen för lördagsöppet har de inte heller*suck*. Skulle egentligen bokat tid med min eventuella handledare redan men eftersom jag än så länge inte skrivit ihop ens en fråga så väntar jag med det. Får försöka skicka henne ett mail imorgon och se om hon har nån lucka nästa vecka.

Sedan jobbar jag på operation se till att min arbetsgivare förser mig med fast jobb. Jag spenderar en hel del tid med att läsa lagar/förordningar och försöker få personalavdelningen att plocka fram i vilken omfattning jag arbetat de senaste åren. Jag träffade ju på gamla vännen E i fredags som pushade mig att stå på mig och bestämt hävdade att jag borde anställas bums. Så jag tänkte att det är bäst att smida medan järnet är varmt.

Precis just nu ska jag försöka inleda operation komma i säng. Det gick ganska bra igår och jag tänkte försöka överträffa mig själv. Imorgon ska jag nämligen befinna mig pigg och glad på jobbet redan 07.45. Det är lite kämpigt när man inte är van och dessutom måste trilskas med vovven på morgonen. Man får glädjas åt att det är fredag.

seså... mot sängen
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback