snyft och semester

Idag är en dag med lite snyft. Idag har varit en dag fylld av sol, svett och springande i trappor.
Jag har agerat flytt och städhjälp åt en av världens bästa cissiar. Jag är tämligen säker på att det finns flera braiga cissis, dock inte av samma sort, men vill därför inte förhasta mig. Det är tråkigt att hon ska flytta så långt bort, det är som tur är bara för ett år men man vet ju inte. Det blir konstigt att inte ha henne i närheten. Vi har spenderat lite extra tid i veckan i alla fall så jag ska nog inte få abstinens.

Det är också en annan sorts bra dag. Det är första dagen på min semester. Hurra! Det ska på sätt och vis bli skönt att vara ledig men.. äh.. jag vet inte. En del av mig hade gärna jobbat halva dagar eller halva veckor. Jag är lite konstig :)
Vi har lyckats planera in så mycket annat att göra under min semester så jag inte kommer kunna softa nånting nästan. Det irriterar mig lite nu såhär i efterhand. Inte för att våra planer på något sätt är tråkiga eller jättehemska. Det är bara det att det hade varit skönt att inte ha så mycket planerat. Det finns inte så mycket tid för spontana saker. Som t.ex. kvällens grillande med vännerna som jag tyvärr missade :( men det blir nog fler gånger, jag får väl se till att det blir det om inte annat. Jag är så slut nu efter allt bärande och städande att jag inte vill gå en meter till. Ska tvinga sambon att laga lite kvällsmat och sedan däcka i soffan med mitt senaste mord ;)

ha en härligt varm lördagkväll
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback