vart tog veckan vägen

Inte ett knyst har jag skrivit på hela veckan. Den har flugit fram som vanligt men det har ändå varit ganska så konstruktivt.
Det förflöt en alldeles vanlig tacomåndag, det blidde inget prova-på-besök för herr J, han fegade ur och sa han var sjuk ;). Han missade en chokladsufflé som inte var att leka med. Mätt som en boll som vanligt.

Min andra sociala dag i veckan är tisdagar då det blir fika med E och sedan telefon dejt med S. Trevligt och livsnödvändiga andningshål.

Därpå följde två kreativa dagar, onsdag satt jag och pillade med mina inbjudningskort till den där festen till ära av min ålderdom. korten är snart klara, ska skicka imorgon. Vad gäller torsdagar så har sambon och jag gjort en ny start på vår deal om en pluggdag för mig. Igår botaniserade jag biblioteket och satt sedan i soffan och läste vetenskapliga tidskrifter tills jag somnade sittande strax efter 22. Jag har hittat bra, relevant och inspirerande material och jag är så nöjd :)

Idag var det veckans segaste fredag. Det brukar vara veckans bästa fredag men inte idag. tiden har släpat sig fram och jag har velat gå hem större delen av dagen. Ändå var klockan närmare 17 när jag efter att ha slitit mitt hår i 45 minuter äntligen fick nog och gick hem.

Nu är mumsiga biffar inhandlade till kvällsmat, sambon står rätteligen och kockar till dem i köket och jag bara slappnar av. Nu är tingen i sin ordning igen. Hoppas att tiden i helgen står mera stilla. Jag behöver lite vila.

Om en timma är det mord.. och ett mord piggar ju alltid upp :)
*poff*

Kommentarer
Postat av: Thurz

Visdomsord verkligen: "Ett mord piggar alltid upp"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback