Det är så skönt när det är tyst

Det har varit mycket denna veckan, varit allmänt förvirrad, gått vilse i min mailbox, tappat bort min fingertuta två gånger bara idag, gjort fel affischer typ 3 gånger fast jag egentligen vet hur det ska vara. Det är ett under att jag tar mig dit och hem levande.
På eftermiddagen började det dock tunna ut, många som passade på att gå tidigt idag eftersom vi är lediga imorgon så fram emot tre,fyra-tiden så var det så lugnt och skönt. Själv rymde jag hem strax efter 16, en hel timme tidigare än vanligt. Och ändå har jag lite plustid denna månaden. Flex är en mycket bra uppfinning.

Det var också skönt att komma hem, lägenheten är för ovanlighetens skull tom, sambon är ute i skogen. Bara lilla vovven hemma och han studsar mest, skällandet kommer senare när han vill gå ut. Nu har jag dissat den kassa tv-tablån och sitter och lyssnar på datorns surr och på trafiken utanför med en mumsig kopp te i handen. Jag tror jag ska ägna mig åt det större delen av kvällen.

Det är så underbart skönt när det är tyst. Tystnad är helt klart underskattad. Kom faktiskt på mig själv att längta tillbaka till sarek när jag traskade hem. Där var det så tyst att det nästan var jobbigt, tills man vande sig och fick problem när man kom därifrån istället.

Summa summarum, jag behöver längre och tystare promenader. Och det är lika bra att börja idag. Har redan planerat att kvällsrundan med hunden blir lite längre än vanligt.

ett mycket tyst *poff*

Kommentarer
Postat av: Maia

Tystnad är underskattat. Vet precis vad dumenar - efter flera års jobbande med telefon som huvudarbetsredskap och ständigt sorl omkring mig dagtid, så har det ofta blivit så att jag kommit hem och njutit av tystnad hemma. Ingen TV, ingen musik. Fantastiskt ibland.=)

2009-10-29 @ 21:50:53
Postat av: Maia

Tystnad är underskattat. Vet precis vad dumenar - efter flera års jobbande med telefon som huvudarbetsredskap och ständigt sorl omkring mig dagtid, så har det ofta blivit så att jag kommit hem och njutit av tystnad hemma. Ingen TV, ingen musik. Fantastiskt ibland.=)

2009-10-29 @ 21:51:02
Postat av: Grefven

Du måste flytta ut på landet.

I Mölltorp är det tyst kan jag lova :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback