det försvann en vecka

Vi tar det från början

Måndag: Lagom lång dag på jobbet, stökade lite hemma och åkte på tacos ute hos herr Grefve. Som vanligt mycket trevligt och gott. Det är lite skönt för han har inte så mycket TV-kanaler så vi tittar film när vi är där istället. I måndags myste vi med Stardust. Jag och fröken N kröp upp i en soffa med en tokgosig och fluffig filt över oss. Det kändes som att åka släde med den vita häxan i Narnia. En annan bra grej med tacokvällarna är att vi lyckats starta tidigare och därmed också sluta tidigare.

Tisdag: Pinnade tydligen iväg i väldig fart till jobbet för vännen E klagade på msn att hon inte hann ikapp mig :). Det här blev veckans långa dag då fröken E kom förbi för fika innan sin kvällskurs. Vi hittade gårdagens gudomliga morotskaka på fiket tvärs över vägen. Senare på kvällen var det telefondejt med vännen S. Konstigt nog så pratar vi bort nästan en timme varje vecka.

Onsdag ännu en kort dag på jobbet, kollegan är på semester i Paris (inte alls avundsjuk) så jag håller ställningarna, så lugnt som det varit denna veckan är sällsynt. Kvällen försvann i vhs-dimma. Tog igen chuck och NCIS från dagarna innan. Hoppade dock över True blood. Det finns ju på SVT-play :)
Vi gjorde en liten upptäckt när vi kom iväg till maxi vid 20.30. Onsdagar är välrdens bästa dag att åka och handla på. Nästan inte en kotte på maxi, misstänker starkt att fenomenet lillördag gör sitt till. Det är extra bra för sambon blir mycket mer harmonisk när han slipper trängas med barnfamiljer och annat löst folk.

Torsdag är som alltid veckans segaste dag. Fram emot eftermiddagen förde jag och kollegan K krig med kopiatorn utan framgång. Jag gav upp och gav mig ut på jakt efter ID-kort och en festfin topp till fredagens personalfest. Jag lyckades enbart till hälften. Ska trixa med foto till id-kortet på måndag för.. jo man var tvungen att ha det när man gick till banken. Dock framgick inte detta på hemsidan vilket jag påpekade för den annars mycket trevliga killen som hjälpte mig.
Topp-letandet övergick snart i desperation, jag plöjde de vanliga butikerna, Lindex, Indiska, åhlens och kappahl hade inte ens något värt att prova. På HM blev man som vanligt påmind om att man inte riktigt faller in i de "vanliga" måtten för största storlek där är alltid slut. 44 kan man glömma. Hittade en potentiell topp på Assbecks men då jag försökte hitta något färgglatt så fick den bo kvar i affären, den var svart såklart. Mitt sista hopp stod nu till hör och häpna Gina tricot. Efterlitet provande och vridande och vändande i provhytten fick en fin glansig blå topp med fluff på axlarna följa med mig hem.. i storlek 44 :)
Behöver jag tillägga att jag var nöjd ;)

Fredag var tänkt att börja med hotellfrukost med fröken C som dagen till ära var på besök. Min kropp fick dock för sig att bestämma över huvudet på morgonen vilket resulterade i fel knapptryckning på väckarklockan och en halvtimmes ofrivillig försening med utebliven hotellfrukost. *suck* Återigen en mycket kort dag på jobbet där soreterande av papper var så sövande att jag nästan kunde somnat på skrivbordet. Tack och lov att jag oftast har annat för mig än det.
Hem, byta om, traska ner till skolan igen, dock nu dags för fest. Fick många komplimanger för mitt shoppingfynd, (yay). Vi minglade lite, åt gott, drack vin och stuffade runt lite på det improviserade dansgolvet. Det var extra kul tyckte jag eftersom nästan alla nära kollegorna var med och vi har väldigt kul ihop.
När jag precis bestämt mig för att gå hem och packade ihop så ringde sambon och erbjöd sig att möta mig på vägen. Nästan som att han visste att jag var på väg :)
Kollegan E blev nästan förskräckt när jag sa att jag skulle gå hem själv. Men jag kan inte tänka mig en lugnare stad att gå hem i. Jag mötte nästan inte en kotte på vägen. Så lugnt och tyst. Fast blött och kallt. Strumpbyxor i nollgradigt väder rekommenderas inte ;)

Lördag, utsövd, frukosterad, Lagom glad och nöjd. ska vädra lite och sedan se om gamla hederliga vhs-en spelat in eureka till mig
ha det gott vännerna
*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback