dagens ord: taco-bakis

Idag känner jag för att införa ett nytt begrepp. Detta begreppet är taco-bakis. Det är så slö och däst man känner sig dagen efter en taco-afton. Jag längtar aldrig hem så mycket som på en tisdag, är sällan lika hungrig vid lunch trots oförändrade matrutiner i övrigt och jag somnar aldrig lika gott på kvällen.

Jag skulle ju vilja hävda att efter 1,5 -2 år av empiriska tester räcker för att säkerställa förekomsten av företeelsen. Vetenskapligt värre.

Som tur var avslutade jag arbetsdagen med att möta E som skulle börja kvällskurs. Vi laddade med lite kaffe och kaka från konditoriet tvärs över vägen, de har kaffe att ta med så vi kunde sitta ute i solen :) Och sol är något som jag behöver. Jag och kollegan satt ute på eftermiddagsfikat också och njöt. Det är bäst att passa på för snart är det regn, storm, åska och drivis igen.

Nu lite skadereglering i köket efter gårdagen och sedan te och NCIS.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback