Lönesamtal

Idag har jag haft lönesamtal. Det är ett såntdär besvärligt samtal där man måste framhäva sig själv. Och när man inte har så mycket annat att tillägga än lite statistik från internet så känns det ju lite hopplöst. Men det känns ändå rätt ok. Jag har ju inte fått någon examen än men jag är närmare än förra gången och jag hyser mer tro till att det blir av. Dessutom kan man inte gå missnöjd från ett samtal där man får beröm av andra chefer än sin egen :). Bara det att jag är uppskattad ute på bygget ger extra boost och oftast varje dag. Så istället för att misströsta och tänka att jag kanske blir utan jobb så gäller det istället att njuta av tiden jag har, göra det bäst av den och i värsta fall sluta med flaggan i topp. Bra referenser är bra har jag hört.

Stärkt av dagens samtal och mitt eget peptalk ska jag avrunda kvällen med att göra ett utkast på mitt uppsatsupplägg. Även om jag inte har någon handledare för närvarande så gäller det att hänga i, annars blir inget gjort alls.

"Man ska inte tappa sugen, världen är redan full av tappade sugar" - Hasse Alfredsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback