med eller utan livlinor

Helt utan livlinor lyckades jag med konststycket att vinna förra veckans tävling på jobbet. Ni som följer mig vet att priset enbart består av äran samt uppdraget att ordna nästa tävling. Kvällens uppdrag blir således att tänka ut en ny tävling. Det ska vara nåt spännande och bildande och oväntat.. får finurla lite så får vi se, jag kan ha en liten idé :)

Helt utan livlinor kan man dock inte vara. Jag och vännen S slöt i lördags en telefonpakt där vi lovade att ringas. Detta föll väl ut och denna välbehövliga linan att ringa en vän utnyttjades idag. Mycket trevligt. tål att repeteras ofta, mycket och länge.

En annan ganska viktig livlina är mat. Det står en smaskig lunchlåda i kylen till mig inför morgondagen och till kvällsmat lagade jag mer såndär säsongsmat. Det blev majskolv och svampsmörgåsar. Passade på att känna mig nyttig och lite småekologisk. Ekologisk i stor skala vågar jag ännu inte påstå att jag är. Det krävs mer hemodlat och mer återvinning för det. En kompost skulle sitta fint t.ex.

Nu ska jag idka framförhållning och förbereda morgondagens frukost och outfit. Nästan lite scoutaktigt av mig. Alltid redo s.a.s.

*poff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback