back in business

Jag är inte sjuk, bortrövad eller bortgången, däremot har jag varit lite bortrest :)

Förra veckan var hektisk.
Måndagen inleddes med taco-premiär i
Grefvens nya hus. Mysigt värre med massa mat och lång film delux.

Tisdagen jäktade jag runt både på jobbet och hemma, försökte få ordning på packning och sopor och disk och mest min egen hjärna som verkade vara på vift.

Onsdag åkte jag och kollegan till Karlstad på konferens. Vi träffade gamla bekanta kollegor som kommer varje år och gjorde lite nya bekantskaper. Vi pratade jobb oavbrutet i 2 dagar och fick massor av god mat, bland annat här.

Vid torsdagens slut släpte kollegan av mig i farten hos mamma. Hon använde mig som svart arbetskraft för att städa på jobbet. Jag fick betalt i glass. Bästa sortens betalning :) Dagen avslutades med gammaldags familjemiddag med pappa och lillebror och katten.

Fredag blev jag kommenderad till rensning av skogens gula guld som min farbror plockat alldeles för mycket av. Vi möblerade om rätt mycket inför kvällens kräftskiva. Vi letade till och med möbler i källaren. Tjocka släkten kom sedan på kräftskiva på kvällen, det åts massor av kräftor men ändå blev det över. Konstigt.. vi kan väl aldrig ha för mycket mat ;)

Lördag gjorde vi banne mig ingenting och vad skönt det var!

Söndag blev vi kommenderade motion. Far och mor är engagerade i bygdegårdsföreningen och de anordnade cykeltipspromenad runt sjön. 11 km blev det och resultatet är ont i baken eftersom jag inte suttit på en cykel på år och dar samt en ryggsäck efterssom jag kammade hem 10 rätt. Sambon och hunden nöjde sig inte med att cykla utan de sprang runt istället. Knasiga varelser :)

Igår tillbaka till kaoset på jobbet. Man skapar sig nämligen ett eget litet kaos när man åker bort i tre dagar. Hade en mailskörd på ca 30-40 mail som skulle hanteras. På kvällen fick jag dock massor av gratis mat, först bjöd högskolans introgrupp på middag på Voda och sedan sedvanlig tacos, denna vecka hos vännen M.

Nu är jag ikapp med mail, med glömda räkningar, har packat upp och ska sätta mig och filosofera kring min C-uppsats lite.

God afton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback