lyckad lördag

Det blev en lång dag idag. När jag slog upp ögonen vid 8 så tyckte vovven att det definitivt var dags för mig att röra på mig. Lika bra att göra som han ville annars blir det bara jobbigt. Sedan blev det dusch och frukost lagom till mammas ankomst. Vi löste melodikrysset och satte sedan iväg ner till stan.
Första anhalt var Assbecks på commerce som ska upphöra så där fyndade vi billiga kläder. 100:- för jeans säger man inte nej till, även om jag inte kan ha dem förrns i augusti.
Sedan brottade vi ner oss till H&Ms mammaavdelning där jag provade massor och faktiskt hittade en hel del. Som inte heller var så fasligt dyrt. Så till veckan så blir det inte samma gamla jeans varje dag utan lite nytt :)

Vi shoppade även garn till mormor för att hon ska kunna sticka en filt. Mönstret följde med på köpet och vi fick proffsig hjälp i affären. Så ska ni köpa garn så vet jag vart.

När vi tröttnade på stan så åkte vi hem till vovven och spanade kläder på nätet istället. Spenderade en bra stund med att försöka lista ut hur magtubstöden funkar storleksmässigt. Jag hittade det inte förrns nu med traderas hjälp så nu vet jag vilken storlek jag ska beställa.

Vi smaskade jättegod middag på thai thai. Kunde inte hålla mig från jordnötssåsen denna gång heller :) Den är ju så god!
Sedan tankade jag mamma med kaffe här hemma och skickade henne iväg hemåt. Hon borde snart vara hemma, då plingar det säkert till på msn.

Ska nog avsluta kvällen med ett mord idag igen. Det var trevligt. Fick en påse bullar av mamma som jag kan tugga på.. om jag orkar vill säga, är fortfarande fruktansvärt mätt av thaimat. Ska försöka få vovven att agera fotvärmare denna gången. Det borde inte vara så svårt. Han var så uppspelt av att mamma var här att han däckade i sin korg när hon åkte ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback