fullspäckad och trött

De senaste dagarna har varit fullspäckade och därför också lite påfrestande. Jag bestämde således att jag gick hem efter lunch idag för att plugga på egen kammare och få tänka på annat.

I måndags hade vi gammal hederlig tacokväll och för ovanlighetens skull så hade vi lite mord denna gång. Annars har vi ju gått ifrån mord men vi hade inte så mycket annat hemma så det blev första avsnittet av Morden i Midsommer. Det är ett riktigt bra avsnitt men det är ju ett av de avsnitten som faktiskt baseras på originalböckerna. Det kanske blir fler mord framöver.
Som vanligt en lite sen kväll men det är det värt.

I tisdags var det föräldragrupp där vi pratade förlossning. Ve och fasa. Jag vågar påstå att detta är det minst lockande av allt med att skaffa barn. Jag vill inte se eller höra någon mer slags propaganda om att förlossningar är det bästa som finns. Smärta är det värsta som finns och att den mesta sortens smärta är övergående vet jag redan. Dock har jag rätt att inte tycka om det! Det är en del omkring mig som säger att man glömmer fort, det tröstar mig dock tyvärr inte så mycket i och med att de indirekt säger att det gjorde ont som hejsan.
Jag har tagit fasta på kollegan Is råd. "Föda barn är inget, det är värre att gå till tandläkaren". Jag håller verkligen tummarna för att det är så för att dra ut tänder är det värsta jag vet :)
Så i tisdags kväll var jag lite omtumlad i huvudet men lite prat med vännen S gjorde saken mycket bättre eftersom hon hade lite roliga nyheter.

Igår jobbade vi länge och sedan travade jag över till vännen N för lite te och pratande. Det var kul att göra nåt annat än att bara sitta hemma och våndas över ex-jobbet, även om vi pratade en del om det ändå. Jag fick vara försökskanin i LCHF-godisexperiment. Det var ett mycket lyckat experiment, behövde bara mer choklad :)
Som alltid när man har trevligt så gick tiden alldeles för fort och det blev sent.

Idag kände jag att läget på jobbet var lite spänt och tryckt och att jag som varande trött inte orkade med tjat och gnat trots att jag egentligen inte berörs direkt. Så jag utnyttjar mina studieprevilegier och pluggar istället. Det är ju också något av det som snurrar i huvudet som behöver komma ut så det gör nytta. Ska plugga både idag och imorgon och jag hoppas att det kommer gå bra. Behöver få iväg något skrivet till min handledare denna gång senast under nästa vecka.

Nu frukt och sedan grammatik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback