Dagens test: åka buss

Idag åkte jag och e till skara, buss fick duga som färdmedel och det gick finfint att komma på och av både på landsvägsbussen och expressbussen. Helt klart godkänt och båda busschaufförerna var trevliga och hjälpsamma. Hilda sov hela vägen, både dit och hem.

Vi traskade till slöjddetaljer och strosade en bra stund bland prylar, jag mest på måfå medan e hade en lång inköpslista. Jag införskaffade lite attiraljer till scrapbookandet, en stämpel, ett par extra fina papper, mönstersax, fiffigt dubbelfattat limstift, lite fotohörn och samt en packe kort jag tänkte förvandla till tackkort.
Sedan blev det även impulsköp av pärlor och snöre till ett litet halsbandsexpriment. Det var liksom rea på pärlorna ;)
Allt detta medan Hilda sussade sött i vagnen.

Efter shoppingen gick vi till mcd för lunch. Det var högljutt men hilda klarade detta galant, grymtade lite men sov mest. Något som inte gick lika bra var att värma vällingen i deras micro. Lite för varmt och så kokade det över lite. Men men, helt klart ett plus till dem för att de har en micro, det är det inte alla som har. Så även om mcd i övrigt inte är så bebisvänlig så vinner de helt klart på att det går att värma välling.

Väl hemkommen missade vi regnet precis. Det var jättevarmt och kvavt, man svettas. Jag drog även på mig lite väderhuvudvärk som nu har försvunnit efter att åskan dragit vidare.

Ikväll ska det sovas så fort det bara går. Jag är hiskeligt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback