om mammabyxor, latmaskar och plugghästar

Det var lätt att tacka ja till skjuts hem när sambon hade huvudvärk och jag ändå hade plus på flexen. Har nu snart hunnit igenom dagens surfande. Ska sätta ihop en inte allt för stor inköpslista inför kvällens handlande, det börjar gapa tomt på sina ställen.
Ska också hämta ut mitt paket med mammabyxor från la redoute. De är lite mystiska, la redoute alltså, inte byxorna. När jag kollade i lördags så fattade jag det som att kläderna inte anlänt till norden men sedan på måndagen så kom leveransbekräftelsen på sms. Jag hänger nog inte med. 3 par blir det om alla passar, vilket ju vore trevligt. Är de för stora kan man ju chansa på att jag växer lite till, just nu är det dock dåligt med det(är lite orolig för att jag inte går upp i vikt så mycket). Men är de för små är det ju bara att returnera och leta upp nåt nytt ställe att beställa ifrån. Eller till slut ge upp och köpa billiga stretchjeans att sy om. Det är så bökigt bara.

Övriga planer för idag är att antingen gräva djupare i bibliotekets databas efter uppsatser eller att titta på gårdagens inspelade avsnitt av House och NCIS. Vi får se om plugghästen eller latmasken vinner, plugghästen har ju lite hårdare vapen, jag menar böcker slår ju kudden alla dagar, men bara om det är en ensam kudde ;)

Nu mat! eller inventeringen av bristen på sådan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback