så var det lördag

Jo.. det är fortfarande kallt inomhus, speciellt i vardagsrummet. Tur att det ska bli några grader varmare framöver.

Idag började jag dagen med att skutta upp ur sängen och försöka hindra vovven från att kräkas i den samma. Jag lyckades inte :(. Fick räddat täcket, kudden och bäddmadrassen(nästan), lakanet däremot täcktes av en unken doft av grillad kyckling. Vovven lyckades nämligen komma åt våra rester på köksbordet i går kväll trots inskjutna stolar. För er som inte vet så är det inte så bra för små vovvar att äta kyckling men inga ben i halsen som tur var. Han kräktes en gång i går kväll också men det räckte tydligen inte. *suck*
Tilläggas kan att mitt studsande inleddes ca kvart över sju mitt i min mysiga lördagssömn. Resultatet blev givetvis en ganska irriterad jag som istället för att sussa sött fick lägga lakan i blöt i badrummet. *mutter morr*

Tilläggas kan att julen nu är bortstädad, skönt. Jag har lagom till att kylan avtar hittat min fleccetröja som jag av misstag förpassat till källaren. Åtminstone räddade jag kvällens promenad :)

För att rädda lakanet har jag också opererat på tvättmaskinen. Tydligen var filtret fullt, jag trodde jag hade rensat det, så nu funkar allt igen även torkningen så lakanet är åter på plats i min säng. Vovven 1 - Jag 1.. haha

nu blir det straxt lördagsmiddag med filtar och sockar i kalla soffan.

*poff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback