Dagens test: sängamning och blöjhinkspåsar

Idag har jag testat att amma liggandes i sängen. Mest för att jag inte hade lust att gå upp och sätta mig i soffan. Jag gör ju inget annat än att sitta i den soffan och mata. Det funkade finfint att mata i sängen. Dock får man ju gå upp och rapa bebisen ordenligt efteråt. Det är lite knöligt att göra liggande om man inte är tyngdlyftare. Jag är i alla fall för klen för att lyfta henne rakt upp i luften.
Så amning liggandes rekommenderas till lata mammor.

Dagens andra test består i beställandet av specialplastpåsar till blöjhinken. Har hittat en
trevlig sida på nätet som säljer billiga sådana. Beställning är nu lagd och det återstår att se om de är bra eller inte. Jag håller tummarna för att de är bra eftersom jag slog till och beställde den största förpackning de hade :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback