plötslig omprioritering

ehm..jo det är såhär

Imorgon kl 9.00 ska vi infinna oss på förlossningen. Då ska det bli kejsarsnitt.

Hänger ni inte med? Nej inte jag heller.
Vår bebis har ju som bekant inte vänt på sig så i tisdags var jag på kss och kollade läget på bebisen, om det skulle gå att vända den eller om det skulle funka ändå. Det blev varken eller. Det fanns för lite fostervatten så jag fick ny tid till idag för att kolla om det var en tillfällighet eller inte. Det var det inte.
När det finns för lite fostervatten kan man inte vända bebisen och man ska heller inte föda vanligt eftersom bristen på vatten kan göra det besvärligt för bebisen. Så det blir snittande. Det köpte vi.. vad vi inte förstod på en gång var hur bråttom de tyckte det var så när läkaren sa att han ville boka in oss imorgon så hörde jag nog först inte riktigt vad han sa.

Jag är ju inte färdig och förberedd varken praktiskt eller mentalt! Vi har varit och panikinhandlat lite saker som vi måste ha hemma när vi kommer hem. Vi har ringt och ändrat planer med föräldrarna, skaffat hundvakt till vovven och vi ska kolla upp lite vem vi ska ringa till och anmäla detta med barnafödande. Jag fattar inget, yrar mest omkring.

Vi fick dock med oss en massa skriftliga förhållningsorder från barnmorskan idag så jag ska läsa dem en gång till och sedan inleda operation antibakterier. Fick en speciell tvål som jag ska leka med både idag och imorgon bitti och allt måste vara absolut rent, kläder, sängkläder, handdukar etc. Hade jag vetat detta imorse så hade jag och vovven legat och gosat extra länge i sängen för nu får han inte komma i närheten. stackars liten. och sedan ska han åka bort så när vi kommer hem så är han inte där :(

Men när jag kommer hem så har jag ju något annat att gosa med, som jag förmodligen kommer tycka är ännu bättre. Det är fortfarande helt overkligt och jag kommer inte fatta detta förän vi är hemma igen.

Jag hör av mig då.
Skicka inte för många sms.. då blir det fullt i telefonen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback